Kāpēc LU Tukuma filiāle?
Izvēlējos studēt Tukuma filiālē ne tikai tāpēc, ka tā man ir tuvākā Universitātes iestāde, bet arī tāpēc, ka varu studēt nepilna laika klātienē. Man patīk visu darīt praktiski un izmēģināt visu uzreiz, tāpēc nolēmu, ka studēšu Tukumā, lai jau iegūtās zināšanas studijās, es varētu pielietot strādājot Engures vidusskolā.
Kopš 2024. gada pavasara semestra valsts piešķīra budžeta vietas pedagogiem, kas studē nepilna laika klātienē, tas motivēja turpināt censties, lai arī nākamajā semestrī saglabātu šo vietu. Kā arī ar budžeta piešķiršanu parādījās jaunums – stipendija. Stipendija ļoti motivē jebkuru, jo tas ir kā bonuss par to, ko tu dari un kāpēc tu centies.
Studējot LU Tukuma filiālē, jūtos gandarīta. Tukumā ir laba komunikācija ar filiāles vadītāju un metodiķi, var paļauties, ka uz nepieciešamajiem jautājumiem vienmēr tiks atbildēts.
Pozitīvie ieguvumi studējot
Pozitīvais ieguvums ir pati studiju programma “Sākumizglītības skolotājs’’, jo šī programma paver pedagogiem plašas darba iespējas. Mēs drīkstam mācīt gan pirmsskolā, gan vispārējā izglītības iestādē no 1. līdz 6. klasei jebkuru mācību priekšmetu.
Noteikti vēlos izcelt vairākas docētājas – Indru Tīrumu, kura pasniedza gan latviešu valodu un tās metodiku un sociālās zinības, Lolitu Tropiņu, kuras vadībā apguvām vairākus angļu valodas kursus un Staņislavu Marsoni – viņa pasniedza sociālo un pilsoniskās mācības jomu: vēsturi. Tās ir pasniedzējas, kas, tiešām, saprot, ka mēs esam ne tikai studentes, bet arī pilnas slodzes darbinieki. Viņas prata mūs ieinteresēt un ļāva izpausties, saprata, ka katra esam savādāka un iemācīja to, ka nekad nevar būt nepareizi.
Studējot esmu ieguvusi jaunas draudzenes, uz kurām varu paļauties, – kā pirmā kursā sākām, tā joprojām turpinām draudzēties. Mēs motivējam viena otru, neļaujam padoties, izpalīdzam, kad tas nepieciešams. Un novērtējam, cik svarīgs ir otra atbalsts.
Lielākoties studijas mums notiek attālināti, bet satiekoties klātienē, mēs jūtamies kā sen neredzējušies draugi. Mans studiju kurss ir apvienots ar Kuldīgas filiāles kursu, tas ļāva mums ne tikai iepazīt jaunas kursabiedrenes, bet arī iegūt jaunus kontaktus turpmākajai dzīvei.
Neaizstājamais kolēģu un ģimenes atbalsts grūtību pārvarēšanā
Studējot 1. un 2. kursā spēju visu apvienot. Taču smagākais posms ir 3. un 4. kurss, jo studiju kursu skaits ir lielāks, un kursu kredītpunktu skaits ir lielāks, kas nozīmē, lai nokārtotu konkrētus kursus, nepieciešams veidot vairākus darbus. Zinot to, ka mums ir pilnas slodzes darbi, tad mēs strādājam bez brīvdienām. Personīgi varu pateikt lielu paldies saviem darba kolēģiem, jo tieši ar viņu atbalstu es spēju turpināt un tiekties augstāk.
Ļoti lielu atbalstu sniedz arī ģimene - vīrs atbalsta visu studiju laiku, viņš ir tas, kurš neļauj man padoties. Ir bijuši brīži, kad jāņem darbs uz mājām, un vēl ir studiju darbi, tad viņš man palīdz ar dažādu materiālu sagatavošanu. Kad studijas notiek attālināti, viņš rūpējas, lai man būtu sava telpa, lai es būtu padzērusi un paēdusi. Viņam saku vislielāko paldies.
Darbs ar skolēniem – atbildīgs, prasošs un gandarījumu sniedzošs
Studējot Universitātē un strādājot skolā, ir grūti kaut ko veikt papildus, bet skolas dzīve nekad nerimst un ir jāiesaistās visur, kur vien iespējams. Kā savu personīgo sasniegumu varētu minēt to, ka 2023./2024. mācību gadā kopā ar skolēniem no 3.–5. klasei piedalījos 24 dažāda veida konkursos. Katrs no tiem prasa laiku, bet rezultāts ir vienreizējs. Ļoti patīk redzēt skolēnu sejas, kad iegūst kādu atzinību, pateicības rakstu. Tādā veidā ne tikai es motivēju skolēnus, bet arī nesu skolas vārdu ārpus mūsu novada.
Mans hobijs ir dejošana. Man arī bija iespēja mācīt skolēniem kā ārpusstundu pulciņu. Varu teikt, ka izbaudīju to no sirds. Tas lika man saprast, ka spēju mācīt arī kaut ko citu, ne tikai obligātos mācību priekšmetus. Tas deva pārliecību, ka vēlos darīt kaut ko vairāk – ne tikai uzlabot skolēnu sekmes, bet arī uzlabot viņu labsajūtu un piederību skolai. Studējot šajā programmā, ir pluss, ka apgūstam ne tikai par mācību priekšmetu daudzveidību, bet arī psiholoģiju, sociāli emocionālo mācīšanos un fizisko sagatavotību, kas darbā skolā ir ļoti noderīgi.
Atziņa, kas man visspilgtāk palikusi atmiņā: “Nenoniecini savu darbu! Tu to taisīji, veltīji tam laiku, tu darīji visu tā, kā tu to saprati.” Tas man šķita tik nozīmīgi, jo bieži vien mēdzam kritizēt savu darbu. Mēs nepārtraukti meklējam sevī kādas kļūdas, mēs nepamanām – ko un cik daudz jau esam izdarījušas. Un mums kā topošajiem pedagogiem būtu jāmācās to iemācīt arī skolēniem.
Pedagoģijas nozarē plānoju strādāt vēl ilgi, jo man patīk tas, ko es daru. Es ļoti labi saprotos ar skolēniem, patīk pavadīt laiku kopā ar viņiem un novērtēju ikvienu, kurš uztver mani kā uzticības personu. Gadiem ejot, esmu pamanījusi to, ka skolēni, tiešām, atceras, ko esmu viņiem mācījusi. Vai tas bija ar dziesmām, vai skaitāmpantiņiem, bet viņi to ir iegaumējuši. Tas mani motivē turpināt un neapstāties ne uz mirkli.
Studiju misija – jaunu pedagogu piesaiste
Filiālēs iesaku studēt tiem, kas vēlas mācīties un strādāt vienlaicīgi. Tas ir arī vienreizējs veids kā studijās iegūto uzreiz pielietot un pārbaudīt darbā. Un nākošajiem studentiem novēlu izturību, aizrautību un īstus draugus. Ar šo kombināciju visi mērķi tiks sasniegti.
Studijām ir sava veida misija un šobrīd visaktuālākā – piesaistīt jaunus pedagogus. Pedagogu trūkums ir manāms, bet neviens cits to nespēs izmanīt, kā jaunā paaudze. Skolēni meklē tādus pedagogus, kas viņus saprot, un tādu nav daudz.
Paldies Gabrielai par dalīšanos savā pieredzē un atziņās! Un novēlam veiksmīgas un gandarījuma pilnas studijas un lai panākumi un prieks, strādājot šo misijas darbu – Skolotājs.